درحال بارگذاری...

بهترین ارقام نهال سیب برای پرورش در ایران

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

بهترین ارقام نهال سیب برای پرورش در ایران


بهترین ارقام نهال سیب برای پرورش در ایران

بهترین ارقام نهال سیب و پر فروشترین و پر طرفدارترین آن در کشور نهال سيب گلاب ، نهال سيب گالا ، نهال سيب لبنانى زرد ، نهال سيب قرمز لبنانى می باشد.


نهال سیب گلاب کهنز

 این سیب یکی از بهترین ارقام نهال سیب بومی ایران است و از جمله ارقام زودرس کشور به حساب می آید. اگر چه ارقام سیب زودرس تر از سیب گلاب کهنز نیز در مجموعه ارقام بومی ایران موجود است، اما اغلب دیگر ارقام دارای سایز کوچکتری بوده و بافت میوه آنها بسیار نرم و فساد پذیر است. 

 

نهال سیب گالا

سیب گالا از ارقام تابستانه و متوسط رس سیب به حساب می آید و در کنار ارقام لبنانی قرمز و زرد، فوجی و گرانی اسمیت در زمره محبوبترین و بهترین ارقام نهال سیب قرار گرفته است. انواع اولیه سیب گالا قرمز رگه رگه با کمی حاشیه زرد رنگ است.موتانت های بسیاری از رقم گالا نظیر رویال گالا، اسکارلت گالا، گالاکسی، بیگارد گالا، اسمیت گالا و انواعی که حتی نام گالا را به همراه ندارند از رقم اولیه تولید و عرضه شده اند. در کشور ما انواع مختلفی از گالا توسط نهالستان ها و موسسات وارد و متاسفانه همگی آنها با نام عمومی گالا به فروش می رسند.این امر سبب می شود تا مشخصات دقیق و میزان رنگ پذیری رقم برای خریدار نهال به درستی قابل پیش بینی نباشد. در بین موتانت های گالا معروفترین آن رویال گالا است. اگرچه رقم گالا به عنوان یک رقم حساس به آتشک معرفی می شود، ولی خوشبختانه خسارت بیماری آتشک روی درخت سیب در کشور قابل توجه نمی باشد. در مقایسه با ارقام قدیمی سیب، بافت ترد و مزه ترش و شیرین میوه رقم گالا شاخص است.

 نهال سیب لبنان

این سیب برای اولین بار در سال ۱۸۸۰ در آمریکا شناخته و معرفی شد. این رقم در ایران به لبنانی قرمز معروف شده است و یکی از بهترین ارقام نهال سیب است که دارای بیشترین کشت در کشور می باشد. تاکنون بیش از 50 موتانت از این رقم معرفی شده که همگی آنها دارای پوست میوه ضخیم و قرمز بوده و در بیشتر موارد دارای میوه کشیده و استوانه ای شکل هستند.

  نهال سیب زرد لبنان

 این رقم نیز در سال های ابتدائی قرن بیستم میلادی در امریکا عرضه و به عنوان رقمی همراه و همنشین با رقم لبنانی قرمز ارائه گردیده است. رنگ میوه رسیده زرد تا زرد مایل به سبز و تا اندازهای کشیده است. رقم اصلی حساس به زنگار بوده و کشت آن در مناطق مرطوب سبب تولید زنگار روی پوست میوه می شود.

بهترین ارقام نهال سیب برای مناطق سردسیری و معتدل عبارتند از:

 نهال رقم گلاب کهنز

نهال سیب گرانی اسمیت

نهال سیب فوجی

 برای مبارزه با آفات باغات سیب، شما میتوانید از پهپاد کشاورزی سیرنگ استفاده کنید. درصد خطای پهپاد سیرنگ بسیار بسیار پایین است و باعث ریشه کن شدن آفات از باغات شما می شود.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید.09925482921

 

 

 

 

 

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


بهترین ارقام نهال سیب سيب قرمز لبنانى سيب گلاب پهپاد سیرنگ سم پاشی آفات

این مطالب را هم بخوانید!

پهپاد سیرنگ ، مانع جنگ

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

استفاده از پهپاد کشاورزی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

رشد اقتصادی در بخش کشاورزی

بله، بدون شک. رشد اقتصادی در بخش کشاورزی موضوعی جالب و اهمیت‌آمیز است. این موضوع به طور معمول شامل عوامل مختلفی می‌شود که می‌توانند به توسعه اقتصادی در این حوزه کمک کنند. در زیر، تعدادی از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی بخش کشاورزی آورده شده‌اند: 1. تکنولوژی و نوآوری: بهبود فناوری در کشاورزی می‌تواند...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116